Як розвивати увагу
1. Привчайте себе уважно працювати в найрізноманітніших умовах і навіть у шумній і відволікаючій обстановці. Треба намагатися не помічати того, що заважає роботі. 2. Систематично вправляйтеся в одночасному спостереженні декількох об'єктів. Робити це треба так, щоб загальне сприйняття кожного об'єкта збереглося досить добре, і в той же час увагу потрібно концентрувати на головному, виділяючи його із другорядного. 3. Тренуйтеся в переключенні уваги. Ці тренування повинні йти за трьома напрямками: • швидко переключати увагу з об'єкта на об'єкт; • виділяти найважливіші об'єкти за рахунок другорядних; • змінювати порядок переключення. 4. Розвивайте в себе вольові якості — це сприяє й розвитку стійкості уваги. Змушуйте себе зосереджувати навіть тоді, коли цього робити не хочеться. Частіше додержуйтеся принципу «треба», а не «хочу». Починайте роботу з важкого і нецікавого, намагайтеся виконувати ті справи, які хочеться відкласти на потім. Чергуйте .легкі й важкі справи, цікаві й нецікаві. 5. Частіше вдавайтесь до різних ігор: шахів, головоломок, спортивних ігор. Самі по собі вони не розвивають увагу. Це створює з їх допомогою ваше прагнення.
Деякі умови успішного запам’ятовування
1. Важливою умовою того, щоб навчальний матеріал запам'ятовувався швидко й на довго, є наявність інтересу до того, що запам'ятовуєш, і уваги в процесі засвоєння і відтворення матеріалу. 2. Велике значення для запам'ятовування мають почуття. Усе, що пов'язане з радістю, сумом, гнівом, як правило, запам'ятовується краще, ніж те, до чого людина ставиться байдуже. 3. Важливою умовою гарного запам'ятовування є розуміння того, що треба засвоїти. 4. Дуже важливо також поставити перед собою завдання — міцно й надовго засвоїти. 5. Велике значення для засвоєння навчального матеріалу має поєднання запам'ятовування з діяльністю людини, що вимагає мислення, активності. 6. Наявність знань з того навчального пред¬мета, з якого засвоюється матеріал, також є сприятливою умовою для запам'ятовування, тому що при цьому нове легше й ґрунтовніше пов'язується з тим, що вже відомо. 7. Необхідно пам'ятати, що запам'ятовування — це робота іноді нелегка, тому важливою умовою засвоєння навчального матеріалу є наполегливість, завзятість у роботі, уміння не кидати її на середині, а домагатися повного й міцного запам'ятовування. Це — вольові якості, без яких неможлива серйозна розумова робота. 8. Зрідка використовуйте мнемотехніку — штучні прийоми полегшуючого запам' ятовування.
|